LOGOPEDIE
Concurs: fructe sau legume? Găsește grupul potrivit!
Continuăm seria de jocuri educaționale cu jocul ,,Concurs: fructe sau legume? Găsește grupul potrivit!,, creat pentru voi de prof. logoped Ariana Ananie, CJRAE Sibiu. Prin intermediul jocului propus, copiii își dezvoltă atenția, își îmbogăţesc vocabularul și se exprimă în propoziții corecte din punct de vedere gramatical.
Obiectivele urmărite: recunoașterea fructelor și a legumelor; sortarea pe categorii: fructe și legume; pronunția corectă; dezvoltarea vocabularului; exersarea structurii propoziționale.
Desfășurarea jocului: ,,Concurs: fructe sau legume? Găsește grupul potrivit!,,. Copilul denumește imaginea pronunțând corect cuvintele; apoi identifică grupul din care aceasta face parte (fructe sau legume) și plasezează imaginea în grupul potrivit. La finalul jocului copilul obține feedback sub forma răspunsurilor corecte, iar pentru învățarea și consolidarea noțiunilor de vocabular se solicită copilului să denumească conținutul imaginilor prezentate, respectiv fructe și legume diferențiate pe categorii și să alcătuiască propoziții cu acestea.
Grup țintă: preșcolari grupa mare; școlari mici
Ca modalitate de motivare și de stimulare apare înscrierea pe ,,Leaderboard” copilul având posibilitatea de îmbunătățire a timpilor de lucru, de observare a progresului pe măsura exersării. Aceste materiale sunt accesibile în mod gratuit de pe orice tip de dispozitiv electronic (telefon, tabletă, calculator) oferind prilejuri de exersare online a limbajului într-un mod plăcut și atractiv pentru copii, adaptat cerințelor actuale.
🍎🍏🍎🍏🍎
Descoperă numele meu/animale domestice
Continuăm seria de jocuri
educaționale cu jocul ,,Descoperă numele meu!/ Animale domestice,, adresat
preșcolarilor și școlarilor de vârstă școlară mică, joc creat pentru voi de prof.
logoped Ariana Ananie, CJRAE Sibiu. Prin intermediul jocului propus copiii își dezvoltă atenția, viteza de
lucru, recunosc literele mari de tipar și se exprimă în propoziții corecte din
punct de vedere gramatical. Preșcolarii pot
fi ajutați de părinți pentru recunoașterea și familiarizarea cu literele mari
de tipar, iar școlarii de clasa pregătitoare și de cls. I pot citi singuri
literele mari de tipar. Obiectivele urmărite: analiza fonematică a
cuvintelor, sesizarea succesiunii sunetelor din denumirea
animalelor; recunoașterea literelor mari de tipar; dezvoltarea vocabularului; exersarea
structurii propoziționale.
· Joc ,, Descoperă numele meu!/
Animale domestice,,. Imaginile se
derulează la o anumită viteză, copilul denumește animalele și stabilește succesiunea sunetelor din denumirea animalelor, plasează literele amestecate din cuvinte la locul
lor potrivit, urmărind să colecteze cât mai multe răspunsuri corecte. La
finalul jocului copilul obține feedback sub forma răspunsurilor corecte, iar
pentru învățarea și consolidarea noțiunilor de vocabular se solicită copilului
să denumească conținutul imaginilor prezentate, respectiv animalele domestice
și să alcătuiască propoziții cu acestea, să spună poezii și ghicitori
referitoare la animalele domestice prezentate în joc.
Ca modalitate
de motivare și de stimulare apare înscrierea pe ,,Leaderboard,, copilul având
posibilitatea de înscriere și îmbunătățire a timpilor de lucru, de observare a
progresului pe măsura exersării. Aceste materiale
sunt accesibile în mod gratuit de pe orice tip de dispozitiv electronic
(telefon, tabletă, calculator) oferind prilejuri de exersare online a limbajului
într-un mod plăcut și atractiv pentru copii, adaptat cerințelor actuale.
Spor la joacă!
Profesor logoped Ariana Ananie
😺😺😺😺😺
Cu ce sunet începe numele meu?
Continuăm seria de jocuri educaționale cu
jocul ,,Cu ce sunet începe numele meu?/ Animale domestice și sălbatice,,
adresat preșcolarilor și școlarilor de vârstă școlară mică, joc creat pentru voi de prof.
logoped Ariana Ananie, CJRAE Sibiu. Prin intermediul jocului propus copiii își dezvoltă atenția, viteza de
lucru, recunosc literele mari de tipar și se exprimă în propoziții corecte din
punct de vedere gramatical. Preșcolarii pot
fi ajutați de părinți pentru recunoașterea și familiarizarea cu literele mari
de tipar, iar școlarii de clasa pregătitoare și de cls. I pot citi singuri
literele mari de tipar.
Obiectivele
urmărite: sesizarea sunetului inițial din numele
animalelor; recunoașterea literelor mari de tipar; dezvoltarea vocabularului
pe categorii: animale domestice și
sălbatice; exersarea structurii propoziționale.
Joc ,,Cu ce sunet începe numele
meu?/Animale domestice și sălbatice,,.
Imaginile se derulează la o anumită viteză, copilul denumește animalele și
stabilește sunetul inițial, apasă varianta ,,A,, sau ,,B,, de răspuns urmărind
să colecteze cât mai multe răspunsuri corecte în timp de un minut. La
finalul jocului copilul obține feedback sub forma răspunsurilor corecte, iar
pentru învățarea și consolidarea noțiunilor de vocabular se solicită copilului
să denumească conținutul imaginilor prezentate, respectiv animalele domestice
și sălbatice diferențiate pe categorii și să alcătuiască propoziții cu acestea.
➤➤➤➤➤➤ STARTJOC!
Ca modalitate
de motivare și de stimulare apare înscrierea pe ,,Leaderboard,, copilul având
posibilitatea de înscriere și îmbunătățire a timpilor de lucru, de observare a
progresului pe măsura exersării. Aceste materiale
sunt accesibile în mod gratuit de pe orice tip de dispozitiv electronic
(telefon, tabletă, calculator) oferind prilejuri de exersare online a limbajului
într-un mod plăcut și atractiv pentru copii, adaptat cerințelor actuale.
Spor la joacă!
Joc logopedic - Imaginea aparține primăverii?
În această săptămână punem la dispoziția copiilor de vârstă preșcolară și școlară mică, a părinților și a cadrelor didactice interesate un nou joc educațional, interactiv pe tematica de primăvară, creat pentru voi de prof. logoped Ariana Ananie, CJRAE Sibiu.
Prin intermediul jocului propus copiii își dezvoltă atenția, viteza de lucru, își îmbogăţesc vocabularul și exprimarea în propoziții corecte din punct de vedere gramatical.
· Jocul ,,Imaginea aparține primăverii?,,. Imaginile se derulează la o anumită viteză, copilul stabilește dacă imaginea afișată aparține sau nu anotimpului de primăvară, apasă ,,Adevărat/ True,, sau
,,Fals/ False,, urmărind să colecteze cât mai multe răspunsuri corecte în timp de un minut.La finalul jocului copilul obține feedback sub forma răspunsurilor corecte, iar pentru învățarea și consolidarea noțiunilor de primăvară i se solicită copilului să denumească conținutul imaginilor prezentate și să alcătuiască propoziții cu acestea.
Ca modalitate de motivare și de stimulare apare înscrierea pe ,,Leaderboard,, copilul având posibilitatea de înscriere și îmbunătățire a timpilor de lucru, de observare a progresului pe măsura exersării.Aceste materiale sunt accesibile în mod gratuit de pe orice tip de dispozitiv electronic (telefon, tabletă, calculator) oferind prilejuri de exersare online a limbajului într-un mod plăcut și atractiv pentru copii, adaptat cerințelor actuale.
Spor la joacă!
* * * * *
Logopedie prin joc 2
Continuăm seria de jocuri educaționale cu un
joc captivant și distractiv ,,Pronunță și țintește cârtița cu R!” prin
intermediul căruia copiii își dezvoltă atenția, viteza de lucru, își exersează
și își consolidează sunetele deja emise, joccreat pentru voi de prof. logoped Ariana Ananie, CJRAE
Sibiu.
Obiectivul urmărit: diferențierea
consoanelor ,,R” și ,,L”
Silabele cu ,,R” sau ,,L” sunt expuse pe cartonașele
de pe pieptul cârtițelor care apar treptat din sol. Copilul pronunță silabele
și apoi are obiectivul de a ținti doar
cârtițele cu ,,R” evitându-le pe cele cu ,,L”. La finalul jocului,
copilul primește feedback sub forma răspunsurilor corecte.
¨Pronunță și țintește cârtița cu R!¨
Ca modalitate de motivare și de stimulare apare
înscrierea pe ,,Leaderboard,, copilul având posibilitatea de înscriere și îmbunătățire
a timpilor de lucru, de observare a progresului pe măsura exersării.Aceste materiale sunt accesibile în mod gratuit de pe orice tip de
dispozitiv electronic (telefon, tabletă, calculator) oferind prilejuri de
exersare online a limbajului într-un mod plăcut și atractiv pentru copii,
adaptat cerințelor actuale.
Spor la joacă!
Profesor logoped Ariana Ananie
Logopedie prin joc 1
Pentru continuarea exersării limbajului acasă într-o formă plăcută și utilă sunt puse la dispoziția copiilor preșcolari și școlari din clasele primare, a părinților și a cadrelor didactice interesate o serie de materiale logopedice cu obiective vizând: dezvoltarea ariei fonetice, prin consolidarea și diferențierea sunetelor deja emise de copil; dezvoltarea ariei semantice; dezvoltarea vocabularului; dezvoltarea structurii propoziționale; dezvoltarea abilităților de scris-citit.
Primul joc propus are ca obiective exersarea și stimularea atenției, a memoriei și dezvoltarea vocabularului.La început toate cartonașele sunt așezate cu fața în jos; copilul are sarcina de a întoarce cartonașele, de a le denumi și apoi de a găsi perechile (2 la fel). Două cartonașe sunt rotite cu fața în sus la fiecare tură.Obiectivul jocului este de a forma perechi de cartonașe identice până când toate cărțile disponibile sunt întoarse cu fața în sus. Pentru dezvoltarea exprimării verbale i se solicită copilului să alcătuiască propoziții simple și dezvoltate cu personajele descoperite, să realizeze un desen și să spună povestea cu acestea.
Materialele sunt accesibile în mod gratuit de pe orice tip de dispozitiv electronic (telefon, tabletă, calculator) oferind prilejuri de exersare online a limbajului într-un mod plăcut și atractiv pentru copii, adaptat cerințelor actuale.
Spor la joacă!
Prof. Logoped Ariana Ananie
Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Sibiu
Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Sibiu
/ Școala Gimnazială Nr. 21 Sibiu
Comentarii
Trimiteți un comentariu