Ed. SOCIALĂ - INTERCULTURALĂ





Educație socială

profesor Blaga Loredana

Săptămâna 18-22 mai


        Clasa a V-a (A, B și C)

Instituții guvernamentale cu rol în respectarea, apărarea 
și promovarea  drepturilor copilului

Rolul principal în respectarea, apărarea și promovarea drepturilor copilului revine statului.
Pe lângă Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, alte instituții guvernamentale implicate în protecția copiilor sunt:
-         Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție(ANPDCA);
-         Serviciile Publice de Asistență Socială(SPAS).

ANPDCA:
 - coordonează activitățile serviciilor destinate prevenirii separării copilului de părinții săi;
- coordonează activitățile serviciilor de protecție specială a copilului separat de părinți;
- coordonează și supraveghează activitățile de adopție.

SPAS:
-identifică situațiile de risc pentru copii;
-realizează planul de servicii pentru copii;
-monitorizează modul de respectare a drepturilor copiilor.
De asemenea, a fost elaborată  Strategia  națională pentru protecția și promovarea drepturilor copilului. Obiectivele acesteia pentru perioada 2014-2020 sunt:
-         îmbunătățirea accesului copiilor la servicii de calitate;
-         respectarea drepturilor și promovarea incluziunii sociale a copiilor aflați în situații de risc;
-         prevenirea și combaterea oricăror forme de violență;
-         încurajarea participării copiilor în luarea deciziilor care îi privesc.


 Clasa a VI-a (A, B și C)

                                                                   
         COMUNICAREA   INTERCULTURALĂ   EFICIENTĂ

Comunicarea, în sens general, dar și comunicarea interculturală, nu reprezintă doar transmiterea unei informații, cum ar fi un număr, o viteză sau numele unui oraș. Comunicarea îneamnă și ceea ce gândim, modul în care ne situăm unul față de celălalt, etc.
Pentru a face comunicarea eficientă, ea trebuie să fie globală, să cuprindă întregul corp: atât gura și urechile, cât și ochii, gesturile și, mai ales, inima.
A comunica intercultural presupune cinci verbe-cheie: a fi, a simți, a vedea, a vorbi și a asculta.

A FI :-îndreapă-ți întreaga atenție către interlocutor;
          -evită întreruperile și devierile;
          -manifestă interes și respect.
A SIMȚI:- fii indulgent și oferă timp;
                 -dovedește-te demn de încredere;
                 -acceptă-l pe celălalt fără a-l judeca;
                 -încearcă să fii cât mai empatic.
A VEDEA:-privește interlocutorul în ochi, dar nu insistent;
                 -fii atent la expresia feței sale;
                 -fii atent la gesturile sale. 
A VORBI -reformulează ceea ce ți se comunică pentru a arăta că ai înțeles;
                   -formulează încurajări și sugestii dacă ți se cer;
                   -vorbește clar și concis.
A ASCULTA -concentrează-te asupra informațiilor care ți se comunică;
                        -nu te lăsa distras de ceea ce se întâmplă în jur;
                        -adresează întrebări atunci când nu ai înțeles.
            


*  *  *  *  *
      
Săptămâna 11-15 mai

Clasa a V-a

                                                           
                                       
COPII  AFLAȚI  ÎN  SITUAȚII  DE  RISC

Situațiile de risc care pot conduce la defavorizarea și marginalizarea copiilor sunt:

1.Sărăcia și condițiile precare de dezvoltare  Institutul Național de Statistică 
din România preciza în anul 2013 că țara noastră ocupa la acel moment primul loc 
în Uniunea Europeană în ceea ce privește rata sărăciei, cu un procent de 25,4% 
din întreaga populație.În ceea ce privește copiii din România, în anul 2012, se aprecia
 că mai mult de jumătate dintre copii se aflau în risc de sărăcie.

2.Mediile sociale defavorizate – sunt caracterizate printr-o educație deficitară a copiilor
 și prin lipsa valorilor culturale. Aceste medii predispun copiii și adolescenții 
la comportamente de risc, precum consumul de alcool și droguri, săvârșirea de 
infracțiuni, abandonul școlar.

3.Dizabilitatea  reprezintă o afecțiune fizică sau mentală care limitează 
activitatea persoanelor.

4.Grupuri entice minoritare – termenul ,,minoritate’’ caracterizează populații cu 
o altă limbă, naționalitate, religie sau cultură, dar cu un stil de viață diferit de cel 
al populației majoritare din punct de vedere numeric.


TEMĂ:

Redactează un eseu de 15-20 rânduri cu titlul ,,Drepturile copiilor în România”.
În redactarea lui, vei face referire la:
-principalele drepturi ale copiilor;
-importanța respectării drepturilor copilului;
-consecințele nerespectării drepturilor copiilor;
-responsabilitățile fiecăruia în vederea respectării drepturilor.


Tema este obligatorie.






🙂🙂🙂🙂🙂




 Clasa a VI-a

     BARIERE   ÎN  COMUNICAREA  

INTERCULTURALĂ


Comunicarea realizată între personae care aparțin aceleiași culturi nu este lipsită de dificultăți, numite obstacole sau bariere în comunicare. Acestea pot fi legate de:
-neînțelegerea limbii;
-diferențele de percepție;
--credința în superioritatea propriei culturi;
-disprețul față de alte culturi;
-capacitatea redusă de ascultare;
-lipsa de interes;
-lipsa de sinceritate;
-absența respectului, etc.
Facilitarea comunicării interculturale și depășirea barierelor depind de reguli și principii, precum:
-să învățăm să acceptăm diversitatea;
-să arătăm respect pentru partenerii culturali;
-să ascultăm atent o altă persoană;
-să eliminăm discriminările;
-să ne formăm competențe lingvistice, astfel încât să putem comunica în alte limbi, etc.


TEMĂ:

Alcătuiește un eseu de 20-25 rânduri cu titlul ,,Solidaritatea”. 
În redactarea lui, vei face referire la:

-ce înseamnă termenul de ,,solidaritate”;
-cel puțin două situații în care ai fost solidar cu ceilalți oameni;
- efectele care pot apărea în urma mai multor situații de solidaritate.
Tema este obligatorie.


 🙂🙂🙂🙂🙂

🙂🙂🙂🙂🙂





*  *  *  *  *


Educație interculturală 
clasa a VI-a

Profesor - Blaga Loredana

Comentarii