Educație socială
Săptămâna 18-22 mai
Prof. Blaga Loredana
Clasa a V-a (A, B și C)
Instituții
guvernamentale cu rol în respectarea, apărarea și
promovarea drepturilor copilului
promovarea drepturilor copilului
Rolul
principal în respectarea, apărarea și promovarea drepturilor copilului revine
statului.
Pe lângă
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, alte instituții
guvernamentale implicate în protecția copiilor sunt:
-
Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor
Copilului și Adopție(ANPDCA);
-
Serviciile Publice de Asistență Socială(SPAS).
ANPDCA:
- coordonează
activitățile serviciilor destinate prevenirii separării copilului de părinții
săi;
- coordonează activitățile
serviciilor de protecție specială a copilului separat de părinți;
- coordonează și supraveghează
activitățile de adopție.
SPAS:
-identifică
situațiile de risc pentru copii;
-realizează
planul de servicii pentru copii;
-monitorizează
modul de respectare a drepturilor copiilor.
De asemenea,
a fost elaborată Strategia națională pentru protecția și promovarea drepturilor copilului. Obiectivele acesteia pentru
perioada 2014-2020 sunt:
-
îmbunătățirea accesului copiilor la servicii de
calitate;
-
respectarea drepturilor și promovarea incluziunii
sociale a copiilor aflați în situații de risc;
-
prevenirea și combaterea oricăror forme de violență;
-
încurajarea participării copiilor în luarea deciziilor
care îi privesc.
Clasa a VI-a (A, B și C)
COMUNICAREA
INTERCULTURALĂ EFICIENTĂ
Comunicarea,
în sens general, dar și comunicarea interculturală, nu reprezintă doar
transmiterea unei informații, cum ar fi un număr, o viteză sau numele unui
oraș. Comunicarea îneamnă și ceea ce gândim, modul în care ne situăm unul față
de celălalt, etc.
Pentru a face
comunicarea eficientă, ea trebuie să fie globală, să cuprindă întregul corp:
atât gura și urechile, cât și ochii, gesturile și, mai ales, inima.
A comunica
intercultural presupune cinci
verbe-cheie: a fi, a simți, a vedea, a vorbi și a asculta.
A FI :-îndreapă-ți
întreaga atenție către interlocutor;
-evită întreruperile și devierile;
-manifestă interes și
respect.
A SIMȚI:- fii indulgent și oferă timp;
-dovedește-te demn de
încredere;
-acceptă-l pe celălalt fără
a-l judeca;
-încearcă să fii cât mai
empatic.
A VEDEA:-privește interlocutorul în ochi,
dar nu insistent;
-fii atent la expresia feței
sale;
-fii
atent la gesturile sale.
A VORBI : -reformulează ceea ce ți se comunică pentru a arăta că ai
înțeles;
-formulează încurajări și sugestii dacă ți se
cer;
-vorbește clar și concis.
A ASCULTA : -concentrează-te asupra informațiilor care ți se comunică;
-nu te lăsa distras de
ceea ce se întâmplă în jur;
-adresează întrebări atunci când nu ai
înțeles.
Comentarii
Trimiteți un comentariu