Educație socială - Clasele V, VI


Educație socială

Săptămâna 18-22 mai

Prof. Blaga Loredana

        Clasa a V-a (A, B și C)

Instituții guvernamentale cu rol în respectarea, apărarea și                      
promovarea  drepturilor copilului

Rolul principal în respectarea, apărarea și promovarea drepturilor copilului revine statului.
Pe lângă Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, alte instituții guvernamentale implicate în protecția copiilor sunt:
-         Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție(ANPDCA);
-         Serviciile Publice de Asistență Socială(SPAS).

ANPDCA:
 - coordonează activitățile serviciilor destinate prevenirii separării copilului de părinții săi;
- coordonează activitățile serviciilor de protecție specială a copilului separat de părinți;
- coordonează și supraveghează activitățile de adopție.

SPAS:
-identifică situațiile de risc pentru copii;
-realizează planul de servicii pentru copii;
-monitorizează modul de respectare a drepturilor copiilor.
De asemenea, a fost elaborată  Strategia  națională pentru protecția și promovarea drepturilor copilului. Obiectivele acesteia pentru perioada 2014-2020 sunt:
-         îmbunătățirea accesului copiilor la servicii de calitate;
-         respectarea drepturilor și promovarea incluziunii sociale a copiilor aflați în situații de risc;
-         prevenirea și combaterea oricăror forme de violență;
-         încurajarea participării copiilor în luarea deciziilor care îi privesc.


 Clasa a VI-a (A, B și C)

                                                                   
             COMUNICAREA   INTERCULTURALĂ   EFICIENTĂ

Comunicarea, în sens general, dar și comunicarea interculturală, nu reprezintă doar transmiterea unei informații, cum ar fi un număr, o viteză sau numele unui oraș. Comunicarea îneamnă și ceea ce gândim, modul în care ne situăm unul față de celălalt, etc.
Pentru a face comunicarea eficientă, ea trebuie să fie globală, să cuprindă întregul corp: atât gura și urechile, cât și ochii, gesturile și, mai ales, inima.
A comunica intercultural presupune cinci verbe-cheie: a fi, a simți, a vedea, a vorbi și a asculta.

A FI :-îndreapă-ți întreaga atenție către interlocutor;
          -evită întreruperile și devierile;
          -manifestă interes și respect.
A SIMȚI:- fii indulgent și oferă timp;
                 -dovedește-te demn de încredere;
                 -acceptă-l pe celălalt fără a-l judeca;
                 -încearcă să fii cât mai empatic.
A VEDEA:-privește interlocutorul în ochi, dar nu insistent;
                 -fii atent la expresia feței sale;
                 -fii atent la gesturile sale. 
A VORBI : -reformulează ceea ce ți se comunică pentru a arăta că ai înțeles;
                   -formulează încurajări și sugestii dacă ți se cer;
                   -vorbește clar și concis.
A ASCULTA : -concentrează-te asupra informațiilor care ți se comunică;
                        -nu te lăsa distras de ceea ce se întâmplă în jur;
                        -adresează întrebări atunci când nu ai înțeles.
                  
          

Comentarii