Educație socială
profesor Blaga Loredana
Săptămâna 11-15 mai
Clasa a V-a
COPII AFLAȚI ÎN SITUAȚII DE RISC
Săptămâna 11-15 mai
Clasa a V-a
COPII AFLAȚI ÎN SITUAȚII DE RISC
Situațiile de risc care pot conduce la defavorizarea și marginalizarea copiilor sunt:
1.Sărăcia și condițiile precare de dezvoltare – Institutul Național de Statistică din România preciza în anul 2013 că țara noastră ocupa la acel moment primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește rata sărăciei, cu un procent de 25,4% din întreaga populație.În ceea ce privește copiii din România, în anul 2012, se aprecia că mai mult de jumătate dintre copii se aflau în risc de sărăcie.
2.Mediile sociale defavorizate – sunt caracterizate printr-o educație deficitară a copiilor și prin lipsa valorilor culturale. Aceste medii predispun copiii și adolescenții la comportamente de risc, precum consumul de alcool și droguri, săvârșirea de infracțiuni, abandonul școlar.
3.Dizabilitatea – reprezintă o afecțiune fizică sau mentală care limitează activitatea persoanelor.
4.Grupuri entice minoritare – termenul ,,minoritate’’ caracterizează populații cu o altă limbă, naționalitate, religie sau cultură, dar cu un stil de viață diferit de cel al populației majoritare din punct de vedere numeric.
TEMĂ:
Redactează un eseu de 15-20 rânduri cu titlul ,,Drepturile copiilor în România”.În redactarea lui, vei face referire la:
-principalele drepturi ale copiilor;
-importanța respectării drepturilor copilului;
-consecințele nerespectării drepturilor copiilor;
-responsabilitățile fiecăruia în vederea respectării drepturilor.
🙂🙂🙂🙂🙂
Clasa a VI-a
Facilitarea comunicării interculturale și depășirea barierelor depind de reguli și principii, precum:
🙂🙂🙂🙂🙂
BARIERE ÎN COMUNICAREA
INTERCULTURALĂ
Comunicarea
realizată între personae care aparțin aceleiași culturi nu este lipsită de
dificultăți, numite obstacole sau
bariere în comunicare. Acestea pot fi legate de:
-neînțelegerea limbii;
-diferențele de percepție;
--credința în superioritatea propriei culturi;
-disprețul față de alte culturi;
-capacitatea redusă de ascultare;
-lipsa de interes;
-lipsa de sinceritate;
-absența respectului, etc.
Facilitarea comunicării interculturale și depășirea barierelor depind de reguli și principii, precum:
-să învățăm să acceptăm diversitatea;
-să arătăm respect pentru partenerii culturali;
-să ascultăm atent o altă persoană;
-să eliminăm discriminările;
-să ne formăm competențe lingvistice, astfel încât să putem comunica în
alte limbi, etc.
TEMĂ:
Alcătuiește
un eseu de 20-25 rânduri cu titlul ,,Solidaritatea”. În redactarea lui, vei
face referire la:
-ce înseamnă termenul de
,,solidaritate”;
-cel puțin două situații în care
ai fost solidar cu ceilalți oameni;
- efectele care pot apărea în
urma mai multor situații de solidaritate.
Comentarii
Trimiteți un comentariu