Educație socială - Prof. Blaga Loredana





Educație socială

profesor Blaga Loredana

Săptămâna 11-15 mai

Clasa a V-a
     
COPII  AFLAȚI  ÎN  SITUAȚII  DE  RISC

Situațiile de risc care pot conduce la defavorizarea și marginalizarea copiilor sunt:

1.Sărăcia și condițiile precare de dezvoltare  Institutul Național de Statistică din România preciza în anul 2013 că țara noastră ocupa la acel moment primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește rata sărăciei, cu un procent de 25,4% din întreaga populație.În ceea ce privește copiii din România, în anul 2012, se aprecia că mai mult de jumătate dintre copii se aflau în risc de sărăcie.

2.Mediile sociale defavorizate – sunt caracterizate printr-o educație deficitară a copiilor și prin lipsa valorilor culturale. Aceste medii predispun copiii și adolescenții la comportamente de risc, precum consumul de alcool și droguri, săvârșirea de infracțiuni, abandonul școlar.

3.Dizabilitatea  reprezintă o afecțiune fizică sau mentală care limitează activitatea persoanelor.

4.Grupuri entice minoritare – termenul ,,minoritate’’ caracterizează populații cu o altă limbă, naționalitate, religie sau cultură, dar cu un stil de viață diferit de cel al populației majoritare din punct de vedere numeric.

TEMĂ:

Redactează un eseu de 15-20 rânduri cu titlul ,,Drepturile copiilor în România”.În redactarea lui, vei face referire la:
-principalele drepturi ale copiilor;
-importanța respectării drepturilor copilului;
-consecințele nerespectării drepturilor copiilor;
-responsabilitățile fiecăruia în vederea respectării drepturilor.



🙂🙂🙂🙂🙂




 Clasa a VI-a

              BARIERE   ÎN  COMUNICAREA  INTERCULTURALĂ

Comunicarea realizată între personae care aparțin aceleiași culturi nu este lipsită de dificultăți, numite obstacole sau bariere în comunicare. Acestea pot fi legate de:
-neînțelegerea limbii;
-diferențele de percepție;
--credința în superioritatea propriei culturi;
-disprețul față de alte culturi;
-capacitatea redusă de ascultare;
-lipsa de interes;
-lipsa de sinceritate;
-absența respectului, etc.

Facilitarea comunicării interculturale și depășirea barierelor depind de reguli și principii, precum:
-să învățăm să acceptăm diversitatea;
-să arătăm respect pentru partenerii culturali;
-să ascultăm atent o altă persoană;
-să eliminăm discriminările;
-să ne formăm competențe lingvistice, astfel încât să putem comunica în alte limbi, etc.

TEMĂ:

Alcătuiește un eseu de 20-25 rânduri cu titlul ,,Solidaritatea”. În redactarea lui, vei face referire la:
-ce înseamnă termenul de ,,solidaritate”;
-cel puțin două situații în care ai fost solidar cu ceilalți oameni;
- efectele care pot apărea în urma mai multor situații de solidaritate.



 🙂🙂🙂🙂🙂




Comentarii