Biologie- Materialele săptămânii 11-15 mai



BIOLOGIE

Săptămâna 11-15 mai

Prof. Olteanu Corina

CLASA A V-A

 

ANIMALE VERTEBRATE
PEŞTI ŞI AMFIBIENI
           
Sarcini de lucru:

1. Citiţi textul din manual de la pag. 83 referitoare la tema lecţiei. Notaţi aceste grupe de vertebrate şi caracterele lor generale în caietul de clasă (ex. fişa ataşată)

2. Vizionaţi materialele ppt. încărcate pe platformă despre peştii osoşi (crapul), peştii cartilaginoşi (rechinul), peştii cartilaginoşi-osoşi (sturioni) şi amfibieni

Sarcină opţională:

3. Rezolvaţi pe o fişă la alegere un rebus sau testul de la sfârşitul acestor ppt-uri.


Curiozităţi....:
(activaţi subtitrarea)

-          Peşti zburători

     

-          Rechini



-          Relaţii de apărare la peşti



-          Relaţii de simbioză (mutualism)






-          Hrănirea broaştelor



-          Metamorfoza la amfibieni




CLASA A VI-A




Adaptari ale excretiei la medii de viata diferite II

Vizualizati filmul accesand link-ul atasat.

Recititi informatiile din manual (pag. 92-93).
Sarcina optionala:
Rezolvati pe o fisa:
-  de la Sectiunea C, ex. 4, 5/ pag. 98
-  ex. 1-6/ pag. 85 din manualul digital EDP 


Vizioneaza: 

Gecko Uses Eyes to Drink



CLASA A VII-A



Particularităţi ale reproducerii la peşti si amfibieni
1. Cititi informaţiile din manual de la pag. 108-110.

2. Urmăriţi filmele accesând link-urile ataşate

3. Notaţi în caiet (schematic) informaţiile legate de: dimorfism sexual, fecundaţie, tipuri de fecundaţie, clasificarea animalelor după tipul de dezvoltare embrionară, etapele metamorfozei la broaşte (vezi fig. 9/110) (ex. fişa ataşată).

Sarcina opţională:

Rezolvati pe o fişă: din secţiunea I ex.1, 4/ pag. 113; secţiunea III ex. 2, 5/ pag. 113.










CLASA A VIII-A


Echilibre şi dezechilibre în ecosisteme
Supraexploatarea resurselor naturale



Sarcini de lucru:

1.  Vizionaţi materialul ppt ataşat referitor la supraexploatarea resurselor naturale.











2. Citiţi textul din manual de la pag. 113-115 şi schematizaţi în caietul de clasă precizând numai următoarele aspecte:

Ø  Notaţi de la reţineţi/pag. 115
Ø  Enumeraţi tipurile de resurse naturale care sunt folosite în mod abuziv (cu verde, pag.113, 114)
Ø  Precizaţi câteva soluţii alternative pentru menţinerea echilibrului ecologic (ex. protejaţi Pământul – pag. 115)

         Sarcină opţională:

3.   Citiţi unul din articolele din link-ul de mai jos şi exprimaţi opinia personală (pe o fişă, max.2/3rânduri) prin care să propuneţi o soluţie la cazul prezentat.







Notaţi-vă numele, clasa, şcoala şi îndosariaţi/adăgaţi în portofoliul personal (sau în caietul de clasă). Încărcaţi fişa (format imagine-jpg) pe googleclassroom folosind codul de acces pe platformă şi butonul tema dvs. (adăugaţi sau creaţi) din pagina  stream (flux) sau classwork (activitate la curs) după accesarea documentului postat.



Comentarii