BIOLOGIE
Săptămâna 11-15 mai
Prof. Olteanu Corina
CLASA A V-A
ANIMALE VERTEBRATE
PEŞTI ŞI AMFIBIENI
Sarcini de lucru:
1. Citiţi textul din manual de la pag. 83 referitoare la tema lecţiei. Notaţi
aceste grupe de vertebrate şi caracterele lor generale în caietul de clasă (ex.
fişa ataşată)
2. Vizionaţi materialele ppt. încărcate
pe platformă despre peştii osoşi (crapul), peştii cartilaginoşi (rechinul),
peştii cartilaginoşi-osoşi (sturioni) şi amfibieni
Sarcină opţională:
3. Rezolvaţi pe o fişă la alegere un rebus sau testul de la sfârşitul acestor
ppt-uri.
Curiozităţi....:
(activaţi subtitrarea)
-
Peşti
zburători
-
Rechini
-
Relaţii de apărare
la peşti
-
Relaţii de simbioză
(mutualism)
-
Hrănirea broaştelor
-
Metamorfoza la
amfibieni
CLASA A VI-A
Adaptari ale excretiei la medii de viata diferite II
Sarcina optionala:
Rezolvati pe o fisa:
- de la Sectiunea C, ex. 4, 5/ pag. 98
- ex. 1-6/ pag. 85 din manualul digital EDP
- de la Sectiunea C, ex. 4, 5/ pag. 98
- ex. 1-6/ pag. 85 din manualul digital EDP
Particularităţi ale reproducerii la peşti si amfibieni
1. Cititi informaţiile din manual de la pag. 108-110.
2. Urmăriţi filmele accesând link-urile ataşate
3. Notaţi în caiet (schematic) informaţiile legate de: dimorfism sexual, fecundaţie, tipuri de fecundaţie, clasificarea animalelor după tipul de dezvoltare embrionară, etapele metamorfozei la broaşte (vezi fig. 9/110) (ex. fişa ataşată).
Sarcina opţională:
Rezolvati pe o fişă: din secţiunea I ex.1, 4/ pag. 113; secţiunea III ex. 2, 5/ pag. 113.
CLASA A VIII-A
Echilibre şi dezechilibre în ecosisteme
Supraexploatarea resurselor naturale
Sarcini de lucru:
1. Vizionaţi materialul
ppt ataşat referitor la
supraexploatarea resurselor naturale.
2. Citiţi textul din manual de la pag. 113-115 şi schematizaţi în caietul de clasă precizând
numai următoarele aspecte:
Ø Notaţi de la reţineţi/pag. 115
Ø Enumeraţi tipurile de resurse naturale care sunt folosite
în mod abuziv (cu verde, pag.113, 114)
Ø Precizaţi câteva soluţii alternative pentru menţinerea
echilibrului ecologic (ex. protejaţi Pământul – pag. 115)
Sarcină
opţională:
3.
Citiţi unul din articolele
din link-ul de mai jos şi exprimaţi opinia personală (pe o fişă,
max.2/3rânduri) prin care să propuneţi o soluţie la cazul prezentat.
Articolul 1: Defrișarea pădurilor din România
Notaţi-vă
numele, clasa, şcoala şi îndosariaţi/adăgaţi în portofoliul personal (sau în
caietul de clasă). Încărcaţi fişa (format
imagine-jpg) pe googleclassroom folosind codul de acces pe platformă şi
butonul tema dvs. (adăugaţi sau creaţi) din pagina stream (flux) sau classwork (activitate la
curs) după accesarea documentului postat.
Comentarii
Trimiteți un comentariu