BIOLOGIE
Vizualizati videoclipurile atasate si reflectati la tema lectiei.
Săptămâna 4-8 mai
Click aici pentru Săptămâna 25-29 mai
Săptămâna 18-22 mai
Clasa a VIII-a
Introducerea de catre om a unor specii noi in ecosisteme
Vizualizati materialul ppt atasat.
Sarcina optionala:
Rezolvati rebusul din fisa de lucru atasata.
Vizualizati videoclipurile atasate si reflectati la tema lectiei.
Săptămâna 11-15 mai
CLASA A VIII-A
Echilibre şi dezechilibre în ecosisteme
Supraexploatarea resurselor naturale
Sarcini de lucru:
1. Vizionaţi materialul ppt ataşat referitor la supraexploatarea resurselor naturale.
2. Citiţi textul din manual de la pag. 113-115 şi schematizaţi în caietul de clasă precizând numai următoarele aspecte:
Ø Notaţi de la reţineţi/pag. 115
Ø Enumeraţi tipurile de resurse naturale care sunt folosite în mod abuziv (cu verde, pag.113, 114)
Ø Precizaţi câteva soluţii alternative pentru menţinerea echilibrului ecologic (ex. protejaţi Pământul – pag. 115)
Sarcină opţională:
3. Citiţi unul din articolele din link-ul de mai jos şi exprimaţi opinia personală (pe o fişă, max.2/3rânduri) prin care să propuneţi o soluţie la cazul prezentat.
Articolul 1: Defrișarea pădurilor din România
Notaţi-vă numele, clasa, şcoala şi îndosariaţi/adăgaţi în portofoliul personal (sau în caietul de clasă). Încărcaţi fişa (format imagine-jpg) pe googleclassroom folosind codul de acces pe platformă şi butonul tema dvs. (adăugaţi sau creaţi) din pagina stream (flux) sau classwork (activitate la curs) după accesarea documentului postat.
Săptămâna 4-8 mai
Clasa a VIII-a
Echilibre şi dezechilibre
în ecosisteme
Poluarea şi antropizarea
Sarcini de lucru:
1. Vizionaţi materialul
ppt ataşat referitor la poluarea
mediului înconjurător.
2. Citiţi textul din manual de la pag. 107-112 şi schematizaţi în caietul de clasă precizând numai următoarele
aspecte:
Ø Notaţi de la reţineţi/pag. 110
Ø Clasificaţi poluarea după mediul de viaţă afectat (pe
fond galben, pag. 107, 108, 110)
Ø Clasificaţi poluarea după intervenţia omului şi sursa de
poluare (cu verde şi roşu pag. 111, 112)
Ø Notaţi de la reţineţi/pag. 112
Sarcină
opţională:
3.
Urmăriţi articolul
din link-ul de mai jos şi exprimaţi opinia personală (pe o fişă,
max.2/3rânduri) prin care să propuneţi o soluţie la cazul de poluare prezentat.
Notaţi-vă
numele, clasa, şcoala şi îndosariaţi/adăgaţi în portofoliul personal (sau în
caietul de clasă). Încărcaţi fişa (format
imagine-jpg) pe googleclassroom folosind codul de acces pe platformă şi
butonul tema dvs. (adăugaţi sau creaţi) din pagina stream (flux) sau classwork (activitate la
curs) după accesarea documentului postat.
⛅⛅⛅⛅
Săptămâna 27.04.2020 - 1.05.2020
|
* * * * *
Clasa a VIII-a
Prof. Olteanu Corina
S: 23.03- 4.04.2020
RELAŢII TROFICE ÎN ECOSISTEME
Categorii trofice
Lanţuri şi piramide trofice
Sarcini de lucru:
1. Vizionaţi filmul despre relaţiile trofice (categorii, lanţuri şi piramide trofice) accesând:
2 . Parcurgeţi momentele lecţiei: Câmpie
- Lanţul trofic în pământ, accesând:
3. Parcurgeţi momentele lecţiei: Construirea ecosistemului de câmpie, accesând:
4. Citiţi textul din manual de la pag.
77-85 şi schematizaţi în caietul de
clasă precizând numai următoarele aspecte:
- Tipuri categorii trofice (exemple)
- Tipuri de lanţuri trofice (exemple)
- Tipuri de piramide trofice (exemple)
- Notaţi de la reţineţi
Sarcină opţională:
5.
Rezolvaţi pe o fişă exerciţiile:
· ex. 2 de la pagina 78;
· ex.7 de la pag. 95 (doar trei lanţuri şi 3 noduri trofice!)
· ex. 2 de la pag. 85
· ex. 7 de la pag. 85
Notaţi-vă numele, clasa, şcoala şi îndosariaţi/adăgaţi în portofoliul personal.
Notă:
Elevii care rezolvă exerciţiile
vor prezenta fişa la reluarea cursurilor.
Comentarii
Trimiteți un comentariu